Co daje uczestnictwo w targach?

Korzyści dla firm:

Bezpośredni kontakt z klientem

Bezpośredni kontakt z klientem, czyli komunikacja face to face, jest niezbędnym elementem każdej strategii marketingowej. Umożliwia ona bezpośredni kontakt z klientem, który może zaowocować podjęciem współpracy, zakupem produktów lub po prostu lojalnością.

Istotnym zadaniem, jakie spoczywa na marketingu bezpośrednim, jest zbudowanie marki, jej świadomości oraz reputacji firmy. Dodatkowo przedsiębiorcy uzyskują dostęp do raportów branżowych, wyszukują inwestorów oraz partnerów biznesowych, także międzynarodowych.

Strategia wykorzystywana jest już na świecie od ponad 80 lat. W Polsce stosuje się ją od 1995 roku.

Interaktywność

Dzięki targom przedsiębiorcy zyskują możliwość interaktywnego kontaktu z klientem. Jest to bez wątpienia siła tej imprezy. Decydując się na stoisko na targach tematycznych, można dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. To doskonała okazja do nawiązania pierwszych kontaktów z nowymi klientami/kontrahentami szczególnie zainteresowanymi branżą. Targi ponadto umożliwiają odświeżenie kontaktów z klientami obecnymi oraz odnowienie ich z byłymi. Dają także okazję do przekonania ich o możliwościach firmy.

Targi stanowią ponadto okazję do dialogu oraz wymiany opinii.

Nigdzie indziej w tak krótkim czasie nie da się poinformować o nowościach branżowych tak dużej liczby potencjalnych kontrahentów.

Wielopłaszczyznowość prezentacji produktów.

Dzięki prezentacji na targach firma ma możliwość pełniejszego i precyzyjniejszego zaprezentowania się zainteresowanym. Nie ma ograniczeń czasowych, może poświęcić klientom tyle czasu, ile oni potrzebują, by przekonać się do produktów, usług i marki.

Dodatkowo, podczas targów, przedsiębiorca ma możliwość zaprezentowania się na wiele sposobów. Może to być nie tylko bezpośrednia rozmowa z klientami, ale także ekspozycja na miarę potrzeb i możliwości, bilbordy, bannery, reklama interaktywna, spektakularne prezentacje nowości, konferencje oraz szkolenia. Słowem – wszystko to, co będzie w stanie zmieścić w ramach swego stoiska.

Warunkowy wpis do katalogu

Każdy z eksponentów ma obowiązek dokonania wpisu do katalogu targów, w których uczestniczył. Można ograniczyć się do podstawowego wpisu, bądź rozbudować go (często za dodatkową opłatą), umieszczając w nim dodatkowo np. opis działalności lub logotyp. Bez wątpienia jest to dodatkowa reklama, której siła jest niezmieniona nawet po zakończeniu targów. Warto więc w tym miejscu umieścić także dane kontaktowe do osoby, która podczas targów wyznaczona została do kontaktu z gośćmi.

Warto także dodać, że targi, a wraz z nimi wystawcy, koncentrują na sobie uwagę m.in. mediów, do których dyspozycji są katalogi z danymi teleadresowymi firm. Wysyłane są one także do organizacji lub wystawców, którzy nie mogli wziąć udziału w konferencjach odbywających się na targach. Otrzymują go także uczestnicy.

Radiowęzeł

Podczas targów i innych imprez wystawienniczych ulubioną formą promocji jest używanie sprzętu audiowizualnego. Radiowęzeł umożliwia możliwie najszybsze i jednoczesne przekazanie informacji wszystkim uczestnikom targów. To także doskonały sposób na zaproszenie do stoiska, poinformowania o ciekawych wydarzeniach odbywających się w konkretnych boksach, zareklamowania swoich usług lub produktów. Można zaryzykować stwierdzenie, że siła radiowęzła oraz sprzętu wizualnego potrafi być pomocna w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa.

Sponsoring – promocją marki

Podczas targów normą jest organizowanie różnorodnych imprez towarzyszących m.in.: szkolenia, konferencje, seminaria, odczyty, czy bankiety wieczorne. Dodatkową promocję przedsiębiorstwu zapewnić może sponsorowanie jednego z takich wydarzeń.

Bilety, karnety, ulotki

Jednym z najprostszych sposobów dotarcia do zwiedzających jest umieszczenie reklamy na biletach i karnetach. Istnieje możliwość umieszczenia logo firmy, bądź słownego zaproszenia.

Najczęściej jednak przedsiębiorcy korzystają z możliwości, jaką jest rozdawanie przez hostessy ulotek.

Internet

Dzięki ogromnemu zasięgowi globalnej sieci internetowej, doskonałą możliwością promocji jest umieszczenie informacji o działalności firmy na stronie targów. Za Internetem przemawia to, że często zainteresowani targami zaglądają na stronę jeszcze przed imprezą. Wystawcy mogą zamieścić na stronie logo, bannery, linki, pop-upy i inne. Często strona funkcjonuje aż do następnego wydarzenia branżowego.

1 Komentarz(e)

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Polecam!

    Fotografia eventowa | Lut 7, 2010 | Odpowiedz

Skomentuj

Protected by WP Anti Spam