Wielkie imprezy a branża turystyczno-gospodarcza

Możliwość organizowania wielkich imprez na poziomie jeśli nie światowym, to międzynarodowym jest bardzo rozwijająca pod względem gospodarczym dla kraju. W przygotowania trzeba najpierw włożyć wiele środków finansowych, jednak jest to opłacalne i z pewnością się zwróci.

W Warszawie w 2006 roku odbyły się finały wyborów Miss Świata. Na przygotowania imprezy trzeba było przeznaczyć ok. 40 mln zł. Obok wkładu finansowego stolicy, miast odwiedzających Polskę przy okazji wydarzenia oraz mediów je relacjonujących koszta ponieśli w dużej mierze ci, którzy na organizacji finałów najbardziej skorzystali.

Organizowanie imprezy o dużej randze znacząco wpływa na przychodzący ruch turystyczny. To z kolei nie pozostaje bez znaczenia dla polskiej gospodarki. Zagraniczni turyści, którzy odwiedzają kraj organizatorów podczas imprezy napełniają kasy restauratorów, hotelarzy, przewoźników itd., a wzrost ich zainteresowania państwem nie spada nawet do kilku lat od imprezy.

Ponadto organizacja wielkiej imprezy wpływa na zmniejszenie się poziomu bezrobocia, a państwu gwarantuje niebagatelne wpływy.

Organizowanie wielkich imprez o międzynarodowym znaczeniu pozwala wypromować także piękne, mniej znane regiony kraju. Biorąc pod uwagę ogromne wpływy, jakie niesie za sobą ruch turystyczny, samo przygotowanie wydarzenia na światowym poziomie nie musi wcale być bardzo kosztowne.

Skomentuj

Protected by WP Anti Spam