Organizacja bali

W karnawale wszyscy się bawią. Pełne ręce roboty mają organizatorzy imprez, którzy za każdym razem stają na głowie, by skoordynować ze sobą działania wielu usługodawców. Ich celem jest uświetnić każdy karnawałowy bal tak, by był wspaniałym i przede wszystkim niezapomnianym przeżyciem dla jego uczestników.

Organizacja bali związana jest przede wszystkim z wynajęciem sali. Przede wszystkim trzeba dostosować jej wielkość do liczby gości. Zbyt duża uniemożliwi przełamanie pierwszych lodów, integrację i rozmowy. Za mała spowoduje tłok. Wielkość sali powinna pozwolić na swobodny i jednoczesny taniec wszystkich par. Przy czym trzeba pamiętać, że dla każdego z uczestników balu powinno zostać przygotowane miejsce siedzące przy stole.

Niektóre z bankietowych sal, w których można zorganizować karnawałowy bal, umieszczone są w ośrodkach posiadających pokoje gościnne. Wynajęcie całego kompleksu to bardzo dobry pomysł, gdyż zwiększa bezpieczeństwo powrotu do domu, a ściślej oddala tę konieczność do momentu, aż bawiący się ludzie wypoczną po całonocnych harcach. To dobre posunięcie zwłaszcza wtedy, kiedy karnawałowy bal organizowany jest z dala od dużego miasta, w którym można skorzystać z transportu korporacji taksówek.

Serwis www.noclegi24h.pl to nie tylko baza noclegowa obiektów o wysokim standardzie. To także zestawienie sal idealnie nadających się na zgromadzenie we wspólnej zabawie większego grona ludzi.

Organizacja bali połączona jest nierozerwalnie z dekoracją sali. Ozdobniki są bardzo istotne na każdej zabawie karnawałowej. Wpływają na jej jakość, wprowadzają szampański nastrój, tworzą niezapomnianą atmosferę, ubarwiają pomieszczenie i sprawiają, że każdy bal karnawałowy jest oryginalny i niepowtarzalny.

Przygotowanie oraz zainstalowanie dekoracji można zlecić firmom, które zajmują się tym zawodowo. Ten sposób sprawdza się zwłaszcza podczas organizowania imprez na szeroką skalę, nie tylko pod względem wielkości sali, ale także zaproszonego towarzystwa. Oprócz tego pomaga zaoszczędzić wiele czasu. Doświadczenie osób zajmujących się dekoracją fachowo to także gwarancja, że wszystko będzie przygotowane ze smakiem i nic nie zepsuje się w kluczowym momencie, jak i podczas hucznej zabawy. Zlecenie udekorowania sali fachowcom to także pewność, że prezentowała się będzie ona pięknie i okazale. Specjaliści, którzy zorientowani są w tym, co modne, bez problemu mogą przystroić wnętrze tak, by odpowiadało panującym trendom i indywidualnym oczekiwaniom klienta oraz współgrało z ewentualnymi kostiumami, jeśli ma się w planach organizację imprezy karnawałowej tematycznej. Organizacja bali np. w stylu disco nie obędzie się bez zamontowania kolorowych światełek, kolorofonów, kul dymnych, które wprowadzą atmosferę zadymionego klubu. W takim wypadku dobrze, jeśli się błyszczy, świeci, jest kolorowo i różnorodnie. Najczęściej salę przyozdabia się balonami. Czasem można spotkać girlandy, konfetti i serpentyny. Do dekoracji mebli idealnie nadają się różnorodne tkaniny: organza czy szyfon. Nadal królują kolory złota, purpury, srebra. Można je ze sobą zestawiać i zdobić meble z podłogami. Udekorować można także butelki z trunkami.

Pomysłów na aranżację wnętrza, zwłaszcza takiego, które służyć ma zabawie karnawałowej, może być tak wiele ile podsunie wyobraźnia.

Organizacja bali to także konieczność zapewnienia bawiącym się posiłków. Na pomoc przychodzą zakłady gastronomiczne, które świadcząc tego rodzaju usługę prześcigają się w walce o klienta, dysponując nie tylko własnym cateringiem. Coraz częściej biorą na siebie dodatkowe kwestie organizacyjne oferując kompleksową pomoc w zakresie wynajmu sali bankietowej (konsumenckiej), dostępu do zastawy stołowej tzw. bielizna stołowa, porcelana, szkło, elementy dekoracyjne itd., usług przeszkolonych z zakresu obsługi różnorodnych przyjęć pracowników – kelnerów, kucharzy. Warto dodać, że ze względu na jakość świadczonych usług konsumenci mogą wybierać pośród zakładów gastronomicznych trzech kategorii: Lux, I i II.

Z racji, że hucznie obchodzonym imprezom, a balom karnawałowym zwłaszcza, zwykle towarzyszy alkohol, warto zadbać i o jedzenie. Wbrew pozorom nie jest to duży wydatek. Za przygotowanie różnorodnych smakołyków dla ok. 20 osób trzeba zapłacić kwotę ok. 300 zł. Warto pamiętać, by przygotować różnorodne posiłki: ciepłe i zimne obok takich, które pozwolą się najeść, jak i zaspokoić pierwszy głód. Pełen żołądek pomaga rozkładać w organizmie alkohol. O kulturę picia dbają specjalnie przeszkoleni w tym celu kelnerzy. Przede wszystkim dbają oni o odpowiednie przygotowanie trunków do podania gościom: zarówno w odpowiedniej temperaturze, towarzystwie potraw oraz adekwatnym do alkoholu szkle.

Nie ma co ukrywać, że bale karnawałowe związana są z podawaniem i piciem trunków. Mimo towarzyskiego charakteru zabawy , warto jednak pamiętać o własnej kulturze picia i nastawić się raczej na degustację alkoholi i umiar w ich spożywaniu, niż alkoholową libację. Jest to kwestia wagi dość wysokiej. Czasem bowiem obecność alkoholu tak rozluźnia obecnych, że doprowadzają oni swoim postępowaniem do wielu niewygodnych sytuacji. Warto więc zwrócić uwagę na to, by dopilnować zwłaszcza kwestii dostępności uczestników imprezy do barku. Przecież w szampańskiej zabawie chodzi także o to, by móc ją długo po zakończeniu wspominać, nie zaś rozpamiętywać ekscesy, te żołądkowe także.

Organizacja bali połączona jest z zapewnieniem muzyki. Niektórzy zaś zgodnie deklarują, że od dobrych muzyków w głównej mierze zależy powodzenie organizowanej imprezy.

Zabawa karnawałowa ma nastroić do hucznych tańców, do rozrywki i szaleństwa. Zatrudnienie więc kwartetu smyczkowego może nie być dobrym pomysłem, z tego względu, że zamiast uzyskania rozluźnionej atmosfery, otrzymać można efekt odwrotny. Lepszym posunięciem może być zatrudnienie dj’a lub zespołu muzycznego. Wybór oczywiście trzeba uzależnić po pierwsze od rodzaju imprezy karnawałowej, po drugie od średniej wieku bawiących się osób.

Z organizacją balu łączy się tabun wcześniejszych przygotowań. Jednakowo ważne jest także dokładne przemyślenie sprawy i wizja przedsięwzięcia. Samodzielnie trudno jest skoordynować ze sobą wszystkie elementy, które składają się na niezapomniany karnawałowy bal i szampańską zabawę, jednak korzystając z pomocy fachowców, można mieć pewność, że wszystko będzie dopięte na ostatni guzik.

natalia jurga

Artykuł polecany przez serwis www.organizatorzyimprez.pl  – organizacja bali poradnik

Skomentuj

Protected by WP Anti Spam